MEER INFO

HOME

GRATIS BREIPATRONEN en BREI INFORMATIE
voor beginners en gevorderden

Laatste update 22-07-2018

Deel de site met je vrienden

BREIPATRONEN:

Baby en Kind
Heren

H A N D I G E  B R E I T I P S  V I N D  J E  H I E R

COMPLETE NEDERLANDSE PATRONEN OP VIDEO
.

HOE ZORG JE DAT DE ZIJKANTEN VAN JE BREIWERK NETJES RECHT BLIJVEN?

Dit is meestal vooral bij beginnende breisters een probleem. Je herkent nog niet precies waar je de breisteken precies moet maken en dan doe je er al snel eentje teveel of te weinig.
Het gevolg is bijna altijd fataal voor je project, want als je het te laat ziet, dan is dat meestal niet meer te herstellen en is er nog maar een mogelijkheid en dat is uithalen, dat wil je natuurlijk niet, dus kun je het beste deze methode gebruiken.

Haal bij de Action/Zeeman/Wibra een of meer zakjes steekmarkeerders.

-
Deel de site met je vrienden

Als je de eerste toer lossen gemaakt hebt, deel je deze met de steekmarkeerders op in gelijke delen van 10 steken, dat telt het gemakkelijkste. Dan begin je aan de tweede toer .
De 10e steek moet dan precies bij de steekmarkeerder zijn. Is dat niet zo, kijk dan waar je er eventueel een vergeten kan zijn en begin opnieuw.
Op deze manier werk je de hele toer af en hoef je nooit meer als 10 steken uit te halen.
Bij het begin van de 2e toer zet je de steekmarkeerders in de eerste gebreide toer en werkt ook deze op dezelfde manier af.

Natuurlijk moeten de zijkanten er ook mooi uitzien, dus gebruik deze methode om de kantsteken gelijk te krijgen.

.